loading...
به خاطره دلم ولم
milad بازدید : 396 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)


روزگاري جاده اي بودم غرق تردد ، جاده اي که از رفت و آمد لحظه اي خالي نمي شد ، من که بسيار غريبان را به آبادي رساندم ، عاقبت خود ماندم و ويرانه و تنهايي خود .
 

زندگي غمکده اي بيش نبود ، بهر ما جز غم و تشويش نبود ، به کدام خاطره اش خوش باشم ، که کدام خاطره اش نيش نبود .
 
هر وقت حس کردي فاصله ها ما را از هم دور کرده اند ، به ياد خاطره هاي باشکوهمان بيفت ، باور کن فاصله ها هيچ وقت حريف خاطره ها نمي شوند .
 
انسان عاشق زيبايي نمي شود بلکه آنچه عاشقش مي شود در نظرش زيباست !
 

عاشقت گشتم تو گفتي عاشقان ديوانه اند ! عاقبت عاشق شدي ديدي که خود ديوانه اي .

اگر کسي مي گويد که براي تو مي ميرد دروغ مي گويد ، حقيقت را کسي مي گويد که براي تو زندگي مي کند !
 


ما هميشه صداهاي بلند را مي شنويم ، پر رنگ ها را مي بينيم ، سخت ها را مي خواهيم ، غافل از اينکه خوب ها آسان مي آيند ، بي رنگ مي مانند و بي صدا مي روند .
 
 
هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود ، هرگز از ياد من آن سرور خرامان نرود ، هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان ، دل به خوبان ندهد وزپي اينان نرود . (حافظ)
 

رواق منظر چشم من آشيانه توست ، کرم نما و فرودآ که خانه خانه توست ، به لطف خال و خط ربودي از عارفان دل ، لطيفه هاي عجب زير دام و دانه توست . (حافظ)
شهريور

الا يا ايها الساقي ادر کعسا و ناولها ، که عشق آسان نمود اول ولي افتاد مشکل ها ، همه کارم زخودکامي به بدنامي کشيد آخر ، متي ما تلق من تهوي دع دنيا و اهملها . (حافظ)
 
من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق ، چهار تکبير زدم يکسره بر هرچه که هست ، مي بده تا دهمت آگهي از سر قضا ، که بروي که شدم عاشق و از بوي که مست . (حافظ)
 

دلم رميده لولي وشيست شور انگيز ، دروغ وعده و قتال وعضع و رنگ آميز ، فداي پيرهن چاک ماهرويان باد ، هزار جامه تقوا و خرقه ي پرهيز . (حافظ)
 


خيال خال تو به خاک خواهم برد ، که تا زخال تو خاکم شود عبير آميز ، ميان عاشق و معشوق هيچ هايل نيست ، تو خود حجاب خودي حافظ از ميان برخيز . (حافظ)
 

دردم از يار است درمان نيز هم ، دل فداي او شد و جان نيز هم . (حافظ)
 

زان يار دلنوازم شکريست با شکايت ، گر نکته دان عشقي ، بشنو تو اين حکايت . (حافظ)
 
ما سرخوشان مست دل از دست داده ايم ، همراز عشق و همنفس جام و باده ايم ، برما بسي کمان ملامت کشيده اند ، تا کار ز ابروي جانان گشوده ايم ، اي گل تو دوش داغ سبوهي کشيده ايد ،ما آن شقايقيم که با داغ زنده ايم . (حافظ)
 
دل از من برد و روي از من نهان کرد ، خدايا باکه اين بازي توان کرد ، شب تنهايم در قصد جان بود ، خيالش لطف هاي بيکران بود . (حافظ)
 

که را گويم که اين درد جانسوز ، که با ما نرگس او سرگران بود . (حافظ)
 

صبا گر چاره داري وقت وقت است ، که درد اشتياقم قصد جان کرد ، ميان مهربانان کي توان گفت ، که يار ما چنين گفت و چنان کرد . (حافظ)
شهريور

مي نالم از جدايي اي نازنين کجايي ، سوزم ز هجرت اي بهترين کجايي ، در باغ آرزوها ديگر گلي نمانده ، در حسرت گل هستم اي باغبان کجايي ؟
 

وقتي خدا تو رو به لبه ي صخره هدايت مي کنه بهش کاملا اعتماد کن ، فقط يکي از اين دو تا اتفاق مي افته : يا مي گيردت وقتي مي افتي ، يا بهت ياد ميده پرواز کني .
 

در اندرون همه ما خزانه اي بيکران از عشق و شادماني و نعمت هست که مي تواند آنچه را که در آرزوي آنيم ، برايمان فراهم کند .
 

عشق بها دارد ، من و تو بوديم و يک دريا عشق ، حالا من هستم و يک دنيا اشک ، آري ، عشق بها دارد !
 

دوست دارم تو سيب باشي و من چاقو پوستتو بکنم ، ميدوني چرا ؟ چون چاقو بخواد پوست سيب رو بکنه بايد همش دورش بگرده !

دستانم تشنه ي دستان توست ، شانه هايت تکيه گاه خستگي هايم ، با تو مي مانم بي آنکه دغدغه هاي فردا داشته باشم ، زيرا مي دانم فردا بيش از امروز دوستت خواهم داشت .
 

?? تن آجر ، زيربناي وجودت !
 

من اين دنياي فاني را به لبخند تو مي بخشم ، من اين جان عزيزم را به ديدار تو مي بخشم ، نه دولت از خدا خواهم نه راحت از جهان خواهم ، اگر گويند که را خواهي ؟ فقط گويم تو را خواهم .


آره من اونم که گفتم واسه چشم تو ديوونم ، آره من قول داده بودم تا تهش باهات بمونم ، ولي پس دادي نگامو زير رگبار غرورت ، من فقط يه کم شکستم خوب نگام کني همونم !


دست من گير که اين دست همان است که من ، بارها در غم هجران تو بر سر زده ام .
شهريور

تمام شهر محل را سپرده ام که بگويند به هر کجا که تو هستي خدا به پشت و پناهت .
 
(

از تمامي بودني ها تو يکي ازآن من باش ، که به غير با تو بودن آرزوي ندارم .
 
تک تک آرزوي هايم را مي سوزانم تا چشمکي باشد براي شب هاي بي ستاره ات .
 

تو تموم طول جاده که افق برابرم بود ، شوق تو ره توشه ي من اسم تو همسفرم بود .
 

توي دنيا واسه تو عزيزترينم ، آسمونا زير پامه اگه با تو رو زمينم ، تو با من يه هميشه آشنايي ، تو با من ديگه از همه جدايي ، اي عزيز هم قبيله ، با تو از يه سرزمينم ، تا به فردايي دوباره ، با تو هم قسم ترينم .
 
پازل دل يکي رو بهم زدن هنر نيست ، هر وقت با تيکه هاي شکسته دل يک نفر يک پازل جديد براش ساختي هنر کردي !

هر کسي هم نفس شد دست آخر قفسم شد ، من ساده به خيالم که همه کار و کسم شد ، اون که عاشقانه خنديد خنده هاي منو دزديد ، زير چشم مهربوني خواب يک توطئه مي ديد .
 

يادت باشه يا تو به يادم مي مونه ، يادي کن که ياد ما هم به يادت بمونه .
 
در مدرسه ي زندگي در کلاس دنيا ، سر زنگ املا ، يادمان باشد براي محبت تشديد بگذاريم تا نيم نمره از محبت ها کم نشود .
 

دوست داشتن ساده اما دل سپردن سخت است ، دل دادن ساده اما فراموش کردن سخت است ، عاشق شدن ساده اما عاشق ماندن سخت است .
شهريور

پرسيد کدام راه نزديک تر است ؟ نگفتم به کجا ؟ نگفت : به خلوتگاه دوست ، نگفتم مگر فاصله اي مي بيني ، بين دل و آن کس که دل منزلگه اوست !
 
پروردگارا ! ياد يکديگر را از ضميرمان مزداي ! و چنان کن که شب و روز از محبت هاي يکديگر ياد کنيم و براي هم آمرزش و آسايش طلبيم .
 
به بزرگي گفتم زندگي چند بخش است ؟ گفت : دو بخش ، کودکي و پيري ، گفتم : پس جواني چه شد ؟ گفت : با بي وفايي ساخت با عاشقي سوخت و با جدايي مرد .
 
معطر گشته با زلفت تمام عالم هستي ، بدان تا آسمان برجاست تو سلطان دلم هستي .
 
کاش کودک بودم تا بزرگترين شيطنت زندگي ام نقاشي روي ديوار بود ، اي کاش کودک بودم تا از ته دل مي خنديدم نه اينکه مجبور باشم همواره تبسمي تلخ بر لب داشته باشم ، اي کاش کودک بودم تا در اوج ناراحتي و درد با يک محبت همه چيز را فراموش مي کردم .
 
کاش مي دانستم بعد از مرگم اولين اشک از چشمان چه کسي جاري مي شود و آخرين سياهپوش که مرا به فراموشي مي سپارد چه کسي خواهد بود تا قبل از مرگم جانم را فدايش کنم .
 
دنيا چه کوچک است ، اما من و تو دور ، آنگونه دور دور که اعجاز عشق نيز ما را به يکديگر نرساند ز هيچ راه !
 

عادت ماست که بي باده و مي مست شويم ، فارغ از ميکده و هرچه در آن هست شويم ، عادت ماست که با اهل وفا يار شويم ، رشته زلف بگيريم و وفادار شويم .
 

بخند هرچند غمگيني ، ببخش هرچند مسکيني ، فراموش کن هرچند دلگيري ، اينگونه بودن زيباست هرچند که آسان نيست !
 

بي تو در سينه ي من دل ديگه جايي نداره ، زندگي بي گل روي تو صفايي نداره ، از غم دوري تو اي گل يکدونه ي من ، دردي افتاده به جونم که دوايي نداره .
شهريور
 ?? محمدرضا اس ام اس و جملات عاشقانه نظر بدهيد اس ام اس عاشقانه ، جملات عاشقانه ، بخش ???(


زير سايبون چشمات تو شبستون نگاهت ، يه جايي گوشه اشکات مچ عشقتو ميگيرم ، بين پاييز و زمستون انتظار و نم بارون ، ميون نامهربوني تا بخواي برات ميميرم .
 

بين روياي شبانه جستجويت مي کنم ، نرگس عشق مني هر لحظه بويت مي کنم ، برگ برگ خاطراتم را خزان بر باد داد ، اي گل ناز بهاري آرزويت مي کنم .

در دلم بود که بي دوست نباشم هرگز ، چه توان کرد که سعي من و دل باطل بود .

از غمش ناله کنان مي خوانم ، بي دلم رفت ولي با دل او مي مانم .
 
از افسر نگهبان به رياست محترم دل : اينجانب عشق فارغ التحصيل رشته محبت از دانشگاه عاشقان افتخار دارم در يکي از شعبان قلب شما انجام وظيفه کنم .
 
.
نکردم در اين دنيا گناهي ، فقط کردم به چشمانت نگاهي ، گناه من اگر باشد گناهي ، مجازاتم کن هر طور که خواهي .
 

سرنوشت سه دفعه بهت دروغ ميگه ! اولين بار وقتي به دنيات مياره ، دومين بار وقتي عاشقت ميکنه ، سومين بار هم زندگي رو ازت ميگيره تا بفهمي همش خواب بود و بس !
 

در اين راه شگرف ، در دعاي سحرت ، در مناجات خدايي شدنت ، هرگز از ياد نبر ، من جا مانده بسي محتاجم .
 

کوله بارت بر بند ، شايد اين چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسيم ، بشناسيم خدا و بفهميم که چه عمري غافل بوديم ، اي سبک بال !
 

کاش لحظه اي مي ايستادند قطرات زمان ، که از ميان برخيزد بوي ماندگي خاطرات من .
شهريور

من کلبه ي خوشبختي تو را روزي با گلهاي شوقم فرش خواهم کرد و قشنگترين لحظه هايم را به پاي ساده ترين دقايقت خواهم ريخت تا بداني عاشق ترين پروانه ات خواهم ماند .
 

آرزوي مرگ کردم مرگ هم شادم نکرد ، در قفس ماندم معشوق آزاد نکردم .
 
دل هاي بزرگ و احساس هاي بلند ، عشق هاي زيبا و پرشکوه مي آفرينند .

خانوم ها با گوشهايشان عاشق مي شوند و مردها با چشم هايشان . (شکسپير)
 

گاهي وقتها چقدر ساده عروسک مي شويم ، نه لبخند مي زنيم نه شکايت مي کنيم ، فقط احمقانه سکوت مي کنيم .
 

مشکلات به سبکي هوا ، عشق به عمق اقيانوس ، دوستي به محکمي الماس ، موفقيت به درخشاني طلا ، اين ها آرزوهاي من براي توست .
 

به جنگل سوخته ي خاطراتم سوگند ، درخت يادت را باغبان خواهم بود تا ابد .
 

چو عاشق مي شدم ، گفتم : ربودم گوهر مقصود ، ندانستم که اين دريا چه موج خون فشان دارد .
 

سنگيني بار خداوند آنقدر نيست که کمرت را بشکند ، فقط مي خواهد تو را به زانو در آورد تا دعا کني .
 

گفت فرق رويا با آرزو چيست ؟ گفتم آرزو يک حقيقت نزديک است ولي رويا يک آرزوي شيرين دست نيافتني ، گفت من رويا هستم يا آرزو ؟ گفتم رويايي که به حقيقت پيوستن آن يک آرزوي شيرين است .
شهريور
 
ميان سجده سبز سحرگاهان اگر بر خاطرت رد شد خيال من ، دعايم کن .
 

شعله محبت را مبادا خاموش کني ، دوريت عادت بشه ما را فراموش کني .
 

يه دنيا فداي هر چي دل مهربونه ، صد دل فداي هرکي اين اس ام اس رو مي خونه !
 

عاشق بودن يعني اينکه يه نفر ديگه هم آرزوهات رو بدونه .
 
هرچي تنهاتر بشي دنيا تو رو کمتر مي خواد ، اما اونوقت مي فهمي خدا تو رو بيشتر مي خواد .
 

سيل دريا ديده هرگز بر نمي گردد به جوي ، نيست ممکن هر که عاشق شد دگر عاقل شود .

دوباره فال حافظ و دوباره تو فالمي ، هميشه در خيالتم اگرچه بي خيالمي .
 
براي انسان هاي بزرگ بن بستي وجود ندارد ! آنها بر اين باورند که : يا راهي خواهم يافت ، يا راهي خواهم ساخت !
 
شرط دل دادن ؟ دل گرفتنه ، وگرنه يکي بي دل ميشه و يکي دو دل .
 

مي نويسم از تو اي زيباي من ، مي سرايم از تو اي روياي من ، اي نگاهت سبزتر از سبزه زار ، مي نويسم بي قرارم بي قرار .
شهريور
براي رسيدن به اقيانوس بايد جرات دل کندن از ساحل را داشت .
 

زندگي کن و لبخند بزن به خاطر آنهايي که با لبخندت زندگي مي کنند و از نفست آرام مي گيرند و به اميدت زنده هستند !
 

خدايم اي خدايم اي خدايم ، صدايت ميکنم بشنو صدايم ، صداي خسته و تنهاترينم ، که زير موج نامهربانان شکستم .
 
اي کاش امتداد لحظه ها تکرار هميشه با تو بودن بود ، تقديم به تو که نمي دانم در خاطرت مي مانم يا برايت خاطره مي شوم .
 

اينجا آسمان ابريست ، آنجا را نمي دانم ، اينجا شده پاييز ، آنجا را نمي دانم ، اينجا دلي تنگ است ، آنجا را نمي دانم .
 

ميان دو دست تمناي من روييدي ، در من تراويدي ، آهنگ تاريک اندامت را شنيدم ، نه صدايم نه روشني ، طنين تنهايي تو هستم ، طنين تاريکي تو .
 

بي نگاه عشق مجنون ليلي نداشت ، بي مقدس مريمي دنيا مسيحايي نداشت ، بي تو اي شوق غزل آلوده ي شب هاي من ، لحظه اي حتي دلم با من هم آوايي نداشت .
 

در اين شب ها چه خاموشم ، بياد تو هم آغوشم ، به من گفتي وفا دارم ، چه شد کردي فراموشم .
 

اگه دنيا رو بهم بدن که بي خيال تو بشم ، تو رو ميگيرم و بي خيال دنيا ميشم !
 

ميدوني سخت ترين لحظه تو زندگي آدم چيه ؟ اينکه واسه کسي که دوستش داري يه تجربه باشي !
شهريور
 

بزرگترين اقيانوس جهان (آرام) است ، پس آرام باش تا (جهان) باشي .
 
? ، ? ، ? را شمردم تک تک ، آهسته به دنبال تو رفتم با شک .
 

مرا صد بار از خود براني دوستت دارم ، به زندان خيانت هم کشاني دوستت دارم ، چه سود از مهر ورزيدن ، چه حاصل از وفا کردن ، مرا لايق بداني يا نداني دوستت دارم .
 

دل آدما به اندازه حرفاشون بزرگ نيست ولي حرفي که از ته دل باشه ميتونه آدم بزرگي بسازه !
 

فرشته ها وجود دارن ، اما بعضي وقتا چون بال ندارن بهشون ميگيم : دوست .
 

کوه چون سنگ بود تنها شد يا چون تنها بود سنگ شد ! من که نه سنگ بودم نه کوه ، من چرا تنها شدم ؟
 

اتل متل ستاره ، گلم دوسم نداره ، نه اس ام اس نه يک زنگ ، دلم شده تنگه تنگ ، اتل متل يه خورشيد ، کي از دلت منو چيد ؟ اين همه دوري از من ، کي اين روزو ميديد ؟
 

دردا ! دلم گرفته از روزگار امشب ، ديگر نمانده در دل صبر و قرار امشب ، آه ! آه اي آسمان ساکت ببين ديده ترم را ، دارم بسي شکايت از کردگار امشب .
 
تا که پرسيدم ز منطق عشق چيست ؟ در جوابم اين چنين گفت و گريست : ليلي و مجنون همه افسانه اند ، عشق تفسيري ز زهرا و علي ست .
 
نمي دانم پس از مرگم که آيد بر مزار من ، که بنشيند به سوگ من سياه چشمي سياه بر تن کند يا نه ، تو را سوگند به جان دلبرت سوگند مرا هم ياد کن آن شب که من در زير خاک سرد تنهايم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما مطالب سایت در چه زمینه ای باشد بهتر است؟
    شما طرفدار کدام تیم ایران هستید؟
    فال عشق

    مترجم

    Translate to English ترجمة للغة العربية Përkthimi në gjuhën shqipe Превод на български език Andorra la traducció de la llengua 翻译汉语 Český jazyk překladu Oversæt til dansk Vertaal naar Nederlands Tõlge eesti keeles Filipino na wika upang isalin Suomen kielen käännös Deutsch Übersetzung Μεταφράστε στην Ελληνική Γλώσσα अनुवाद करने के लिए: हिन्दी भाषा Translate a magyar nyelv Translate ke Bahasa Indonesia Traduci in lingua italiana 翻訳する日本語 번역기로 한국어 교재 	Latviešu valodas tulkojumi Lietuvių kalbos vertimo Lingwa Maltija traduzzjoni Języka polskiego tłumaczenia Traduzir para o Português Língua Traducere limba română Русский перевод Транслате то Сербиан Preklad do slovenského jazyka Prevedi jezik v Sloveniji Traducir al idioma español Översätt till svenska språket แปลภาษาโรมาเนีย Translate Türkçe Самоанскій мову перекладу Dịch sang ngôn ngữ Tiếng Việt

    آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 108
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 755
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,757
  • بازدید ماه : 1,757
  • بازدید سال : 72,612
  • بازدید کلی : 809,403
  • عشق سنج


    دیکشنری